Veranda pynt

Hei hei

I dag har jeg bestilt knekter til å ha på verandaen. Vi fikk ettermontert stolper på den lille lufteverandaen slik at det ble litt sveitserstil over den. Ikke så pen akkurat nå, der den står å lyser impregnert-grønn ;-) Men til sommeren når vi får malt, blir det nok litt mer preg.


Knektene er bestilt på ebay til en rimelig penge. Det skal monteres 12 stk. En i hvert hjørne av søylene på verandaen og under. Var litt usikker på hvilken størrelse jeg skulle ta, så håper det blir bra =)

Så over til et hodebry.. Det var egentlig meningen at vi skulle ha vinduknekter både oppe og nede. Men vannbrettet kom alt for langt inn i huset til at vi får de under. (Knektene blir stikkende utenfor vannbrettet) Så da har vi måttet finne på noe annet. Først tenkte vi å bruke firkantede hjørneklosser med litt pynt på, men er litt usikker på den. For jeg har nemlig lyst på "diamant pynt" Slik som dette:
Men hvor i alle dager får jeg tak i det? Jeg har lett meg halvt ihjel på nettet, uten resultat =( Mulig jeg må høre med et mindre byggfirma om de kan lage. Om ikke noen andre bloggere har tips å komme med? =)

På toppen av vinduene kunne jeg også tenkt meg noe mer pynt. Driver å sjekker ut om vi kan sette kronelist over eksisterende vannbrett. Siden det ikke stikker så langt ut, tror jeg det skal gå greit. Er så nydelig med mye listverk og dekor synes jeg =)


9 kommentarer:

  1. ooo på ebay faktisk,hva søkte du da??elsker ebay,skjøllindstad eller kjøllingstad(husker ikke skrive måten har noe diamant greier til å sette på:)byggmakker har det merke i allefall:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm prøvde å søke etter de navnene men fant ikke noe.
      Porch brackets heter det.
      Vindusknekter heter corbel =)

      Slett
  2. Så utrolig fint det blir. De knektene var knallfine!!

    Jeg ville stukket innom et byggvare-senter og spurt om de har en brosjyre på pynteklosser til innebruk. Disse kan du evt male slik at du kan bruke dem ute. Eller du kan ta kontakt med en møbelsnekker eller lignende så kan det hende de kan spesiallages til deg.

    Lykke til! :)

    Klem C

    SvarSlett
  3. Hei!
    Har samme "problemet" vi også.. du kan sjekke disse om du finner noe som passer:
    sjolingstad.no
    stiltre.no
    decosystems.no

    SvarSlett
  4. Herregud for et styr dere har hatt med vannskader og greier.Det er vel en siste ting man ønsker seg i et nytt hus.
    Så lekkert huset ser ut utvendig.
    Kos dere og nyt dagene i nytt hus

    SvarSlett
  5. om du gir meg adressen din kan jeg sende deg en katalog.. mailen min er marthe_kragtorp@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Si meg... Har du allerede gått løs på plantingen? Skikeklig vår hos dere jo! Her har vi fremdeles meter med snø (ikke ta dte gjør meg noe, for gleder meg ikke til alle jordhaugene og gjørma på tomta kommer frem og må gjøres noe med... :-p

    Lykke til i jakten på "diamantene". :-)

    SvarSlett
  7. Slike diamanter fikk vi snekkeren (min bror) til å lage til oss. Han skjærte til diamantene og freste kantene. DU kan se de i et av de første innleggene fra 2007 i bloggen min. Kanskje en snekker dere kjenner klarer det. Vi kjøpte fresemskin til bror min, for det hadde han ikke, og den brukte han både til dette, innvendig listverk og kjøkkenhetten han laget til Ikeakjøkkenet vårt. Så alt er mulig. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)