Velkommen inn; Vaskerommet

Hei

Her kommer bilder fra vaskerommet =)




Rommet er 15 kvm og inneholder garderobeskap og kjøkkeninnredning fra IKEA. Dette rommet veide tungt for avgjørelsen om å bygge selv. Jeg har alltid drømt om å ha et stort nok rom til både vask- og garderobe. Det var akkurat så herlig som jeg hadde drømt om ;-) Å slippe å frakte klærne rundt om på alle rom er utrolig godt. Regner med vi slipper unna en del støv også, det vet jeg ikke enda, siden byggstøvet sikkert vil henge igjen et års tid.
Da vi bygde viste vi ikke om at vi fikk skråtak på 80% av dette rommet. Så vi fikk en utfordring med de takhøye skapene vi allerede hadde kjøpt. Det lurte vi til med tre kjøkkenskap oppå hverandre, under drageren. Kjekt til belter, slips og sjal =) På veggen over benk og vaskemaskin er det mulig det kommer overskap etterhvert. Vi får se om skap behovet endrer seg.
God tirsdag!
Klem Linn

26 kommentarer:

  1. Herliglaaaand:D Så fiiiint! Genialt med garderobeskap på vaskerommet! Så fint og lyst også, dette ble jo bare knallfint! Syntes det er gøy at dere også har vaskerom i andre etasje, det har vi også gått for og jeg tror det kan bli veldig bra:) Blir gøy å høre dine erfaringer. Har lagt opp til 4 meter skapplass der også så godt mulig fremtidige barn får klar der, vi får se:)

    Ha en nydelig dag:D

    SvarSlett
  2. Så flott vaskerom, vi har også garderoben på vaskerommet ,ikke like stort som deres men helt greit, det er jo så genialt nå man skal rydde bort alt tøyet.

    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Utrolig flott og praktisk:)

    SvarSlett
  4. Oi, dette var en drøm av et vaskerom det. Du verden. Imponert!! Jeg knør veldig med vaskerommet vårt nå, og det blir nok ikke på langt nært så flott og innholdsrikt som deres;). Vi har nemlig oppdaget at vi får noen rør som ikke akkurat lar seg skjule i vegg og tak... De blir kasset inn da, men likevel.. Jaja;).

    Ha en fin uke videre;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  5. Hei, et nyyydelig vaskerom du har laget!! Vi holder på å bygge hus og jeg tenkte heve vaskemaskin og tørketrommelen opp fra golvet som du har gjort. Men hvilken modul er det du har valgt fra IKEA under vask/tørk? Finner ikke ut av det...
    Gratulerer med nytt hus, kan bare tenke meg hvor herlig det er:))
    Aina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anonym.
      Takk for det =)
      Du bruker overskapene til kjøleskap. Skal du ha føtter under, måler du bare til og skrur de direkte i skapet. Eventuelt borer hull til plastknottene som sitter på. (vi kappet de av)
      Det er også lurt å forsterke skapene med en benkeplate eller hobbyplate (Biltema) oppå skapene.
      Vi har brukt benkeplate oppå skap, dekksider og benkeplate oppå vask/tørk. Det gir det mer helhet =)
      Lykke til med hus =)
      Linn

      Slett
  6. Utrolig flott og herlige land så fantastisk praktisk:)
    Jeg finner mye inspirasjon i din blogg:)
    Tusen takk for titten:)
    Yvonne!

    SvarSlett
  7. Ah, endelig fant jeg ut hvordan skap som kan brukes for å bygge opp vaske og tørk :)
    TAKK!!

    Nydelig nydelig nydelig rom!!! :D

    SvarSlett
  8. Så flott og innholdsrikt! :-)Og så smart med de kjøkkenskapene! Dere er virkelig flinke til å finne fremt til lure løsninger!

    SvarSlett
  9. Fantasisk vaskerom!! Man fikk faktisk lyst til å vaske klær!

    SvarSlett
  10. Så herlig vaskerom. Det er jo rene drømmerommet.

    SvarSlett
  11. Herlighet så fiiiint! jeg vil og ha slikt!! tror du jeg kan lage slikt på et 9 kvm vaskerom, eller følte du at dere måtte ha såpass med plass?

    SvarSlett
  12. Takk Anonym =)

    9 kvm er ikke noe problem så lenge man finner gode løsninger. Jeg har nettopp hjulpet ei med å tegne vaskeromsinnredning på 3 kvm. Ble veldig god løsning på det også, selv om det ikke var plass til klær der. På 9 vil du fint kunne få inn en del garderober =) Send meg gjerne en mail om du vil ha hjelp, synes det er veldig kjekt å tegne løsninger ;-)

    SvarSlett
  13. Herlighet, hadde du orket det? da hadde jeg blitt utrolig glad!!! :-) hva er mail adressen din? vil du jeg skal ta bilder og sende? åååh, så snill du er!!!!

    SvarSlett
  14. Ikke noe ork, bare kos =)
    Bilder er veldig kjekt, da ser jeg helheten. Husk også mål på vegger, plassering av dører, vinduer og vannuttak =)
    villawikan@hotmail.com

    SvarSlett
  15. Kjempefint! Hvilken serie hører garderobeskapet til? Finner det ikke i katalogen..

    SvarSlett
  16. kjempelurt. samboeren sa det ikke kom på tale å ha skap inne på vaskerommmet pga fukt: hvordan har dere løst dette? avtrekk? tromler dere alt, eller lufttørker dere også inne i dette rommet?

    SvarSlett
  17. Hei. Vi har balansert ventilasjon i huset. Har ikke fukt på noen rom, selv ved klestørk. (Det meste går i trommelen) :)

    SvarSlett
  18. Hei :) Veldig fint vaskerom! Jeg lurte på om det er skuffer du har under vaskemaskina eller skap? Jeg ønsker meg så veldig noe likt som deg men med skuffer, jeg aner bare ikke hvordan jeg skal få det til, har du noen tips?

    SvarSlett
  19. Savner du en utslagsvask - til flekkskylling eller håndvasking? Vi vurderer dette. Klarer man seg uten?

    SvarSlett
  20. Hei Linn :)
    Vi har skap. Det er ventilatorskap, skulle egentlig bruke overskap til kjøleskap men kjøpte feil. De er helt like bortsett fra at det er med dybde på de siste. Jeg vet at folk har kjøpt løse skuffer på ikea å satt inn i disse overskapene. Så det får du til! :)
    Ja jeg savner utslagsvask, Hopp. Mest pga. innekattene våre. Det blir en del vasking av kattedo.. Vi skal ordne oss med utslagsvask på badet nede.
    Linn

    SvarSlett
  21. For et flott vaskerom..og garderobeløsningen var jo som en drøm. Driver å tegner på en walk in garderobe selv nå - og sliter litt med hjørene fra Ikea.. hvordan har dere trikset til hjørnet ? Både selve garderobe og ikke minst: garderobestanga..?!

    SvarSlett
  22. Hei Hege
    De hadde slike løsninger da vi kjøpte.En egen påbygningsdel til hjørne samt tilbehør som stang etc.
    Men det ser ut som det er utgått i fordel til den nye hjørneløsningen.

    SvarSlett
  23. Hei :)
    Er so missunlig på det nydelige vaskerommet,men har nokren praktiske spørsmål...:Har dokke sluk i golvet

    SvarSlett
  24. Hei.
    Meget fornøyd med det ja =)
    Vi har sluk i gulvet! Samt godkjent gulv for våtsone.
    Mvh Linn

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)