Gardin inspirasjon

Hei hei

Her er jeg igjen =) Hus og blogg har blitt lagt på hylla i jula. Mistet nok litt piffen når innflyttingen ble utsatt, samt at det har vært både begravelse og alvorlig sykdom i slekta, da blir det naturligvis andre prioriteringer. Men nå er jeg tilbake med nytt pågangsmot ;-)
Innflyttingsdato er satt til 1. Februar. Så nå er det ikke lenge igjen! Vi har bare litt små pusler igjen på kjøkkenet, samt gruen. Den skal vi begynne med på søndag, da har vi barnevakt =) Siden vi bygger den selv, skal jeg ta å legge ut en steg for steg beskrivelse her på bloggen.
Så til overskriften.
Tenkte jeg skulle ta en liten titt på houzz.com og pinterest.com for å få litt inspirasjon til gardinoppheng. Har tidligere sett at de over dammen henger gardinene mye høyere enn vinduet. Noe jeg synes er fint med tanke på at vinduene virker større. Men jeg har ikke blitt helt fortrolig med det, da det virker litt rart med mellomrommet mellom vinduet og gardinstengene. Uansett, så kom jeg over en hel del løsninger. Så nå er jeg litt i tvil på hvordan vi faktisk skal ha det.. =)
Her er noen bilder av stengene høyt på veggen:



En annen variant er å bruke liftgardiner til å skjule mellomrommet, det blir nok det vi mest sannsynlig går for på stuen:

Noe annet som også var stilig, er å bruke korte gardinstenger, kun der gardinen henger ned:


Samme løsning, men hengende ned fra taket:

Disse var også fine og kreative:


Og til slutt, hvem sa at det var ut med gardinbrett? Synes dette var lekkert og stilrent:


Alle bildene er hentet fra www.houzz.com 
Ønsker dere et riktig godt nytt år! =)
Klem Linn

7 kommentarer:

  1. Sitter og vurderer det samme som deg faktisk... Så det var veldig flott at du kom med disse bildene, samt linker til mer inspirasjon på gardinfronten... Neimen ikke enkelt valg.. Vurdere også liftgardiner for å skjule veggen mellom vindu og taklister.. ;). Så vi får se hva det blir til;).

    Likte foressten skittentøysorteringen på vaskerommet deres. Smart å ha de i selveinnredningen da.

    Ha en god helg videre;).

    klem fra Marilinn

    SvarSlett
  2. Hei igjen;).

    Tusen takk for linken du la igjen. Du verden, den tror jeg nok skal få god utbytte av. Skal se nærmere på den i morgen, også forslagene du kom med. Tusen takk nok en gang;).

    God natt :)

    SvarSlett
  3. Flott inspirasjon til gardiner.
    Vanskelig bestemmelse å ta.
    Har ikke helt bestemt meg for hvordan det skal bli. Men har tenkt meg i en butikk i Strömstad til tirsdag på vei hjem fra jobb der for å sjekke ut alternativer. De tar visst ikke så gale priser for å sy :)

    SvarSlett
  4. På en god del hoteller her i Norge ser du dette ofte med å henge gardinene høyt, oppunder taket. Gir rommet en helt annen følelse synes jeg! Jeg likte godt den løsningen med stang kun der gardinen skal henge, iallefall dersom du har noen store vinduer med litt avstand imellom, blir mer synlig vindu og rommet blir virkende større :)

    Gleder meg til å stikke oppom dere en dag dere er der igjen å se :) SNART vennen, snart BOR DERE DER!! Tenk på det :)

    SvarSlett
  5. Oooo:D Masse flott inspirasjon! Syntes også det er veldig stilig når gardinene går helt opp til taket.

    Blir spennende å se hva dere velger:D

    God helg!

    SvarSlett
  6. Ikke noe enkelt å bestemme seg for nei. Mamma og pappa gikk for den løsningen med kun stang der gardinene henger i sitt nye hus... Kjempe lekkert!

    Jeg liket beldig godt det bilde med den kappen som var hengt opp på knagger... Lekkert på kjøkkenet a gitt...

    Ønsker deg lykke til med valget

    Sender en god klem for sykdom og dødsfall i familien.

    Takk for innlegget i bloggen min forresten.... det fikk meg til å smile og le i alle fall. Mannen trodde du var gal da... Love it!

    klem

    SvarSlett
  7. Hei igjen;),

    Tusen takk nok en gang for enda en link. Artig den løsningen på døren med lister festet på døren. For det var det vi forsøkte å forklare doen av kjøkkenleverandørene vi har vært hos, men ingen har helt skjønt hva vi mente. Noen sa også at det ikke lot seg gjøre hehe.. Jaja, de bildene skal iallefall printes ut og vises frem;).

    Så morsomt at du tok det som en liten utfordring da. Det er nemlig en del å tenke på når en skal bygge hus OG sørge for at det blir så tilrettelagt som mulig for en i rullestol;). De linkene du sendte meg, er gull verdt;).

    Ha en fin helg videre;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)