Franske makroner

Heia
I går og i dag måtte jeg bare krype til kjøkkenbenken å bake litt ;-) I går laget jeg fastelavnsboller, bedre sent enn aldri, eller hva? ;-) Og i dag har jeg prøvd meg på franske makroner. Var veldig spent på hvordan det skulle gå, siden så mange ikke får det til de første gangene. Jeg leste derfor utallige oppskrifter og fremgangsmåter før jeg startet. Hater å mislykkes på kjøkkenet, da blir det jeg prøver å lage, sjeldent laget igjen, for å si det slik.
Med makronene gikk det overraskende bra! Noen fikk små sprekker, men ellers må jeg si meg veldig fornøyd. Gode ble de også, selv om deg var mektig søtt! Tror jeg skal prøve å fylle noen med vanlig krem med bær i for å døyve all sukkersmaken. Nå brukte jeg hvit sjokolade frosting. Kanskje du har et tips til et godt fyll?
Til venstre; ferdigstekt. Til høyre; ustekt.

Nam nam, dette blir nok laget flere ganger =)
Ha en fin kveld! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)