Velkommen inn: Stua

Hei hei =)
Jeg er da i live, i tilfelle dere begynte å lure ;-)
Siste innspurt har revet meg bort fra alt som går på strøm, så ingen pc eller tv på oss her i huset! Vi flyttet inn forrige fredag. Til tross for at vi ikke hadde fått koblet opp strømmen. Heldigvis hadde utleiedelen fått strøm, slik at vi fikk koblet til det nødvendigste med skjøteledninger. Trenger vel ikke si at det var godt med en dusj når vi endelig fikk strøm på tirsdag! Huff, for et styr ;-) Men nå er vi eeeendelig i hus og vi er så utrolig fornøyde alle sammen =)
Selvsagt er det mye kaos med flatpakker og pappesker enda. Og selvfølgelig litt små pirk som gjenstår. Kjenner at veien til malerkoster er milevis, nå som vi har tråkket over dørstokken. Så listene som er i furu enda, får være det en liten stund til.
Her sitter jeg å jatter, men det er vel bilder dere vil ha? =)
Velkommen inn i stuen hos Villa Wikan =)



Som dere ser er jeg ikke ferdig med gardinene på den ene veggen. De må nemlig syes om.. så det kan drøye ;-) Trekkene på sjeselongene skal også få en mørkere farge. Med ei på 1 år og en på 5 år, sier det seg selv at hvitt utgår =)  
Jeg har kjempe dårlig samvittighet for at jeg ikke får lest blogger for tiden, men jeg lover å ta det igjen. Gleder meg til å lese alt som har skjedd i blogglandia =)
Klem Linn

21 kommentarer:

  1. Så lunt og koselig det ser ut. Liker godt fargen på veggen din. Driver selv med fargevalg i nybygget og spør om du vil gi bort koden på den fargen. Det er jo ikke alltid det blir slik som på bilder.

    Gleder meg til å følge med videre.

    God søndag
    Jorunn

    SvarSlett
  2. Så gøy å se oppdatering nå rett etter innflytting:) Dere er flinke! Og det blir superfint! Gratulerer så mye med å ha kommet over dørstokken. Gleder meg til å se fortsettelsen:)

    Pernille

    SvarSlett
  3. Kjempepene bilder, men jeg synes det er ENDA flottere i virkeligheten, snupps <3

    SvarSlett
  4. Dette var flott :) Gleder meg til å se flere bilder etterhvert :)

    SvarSlett
  5. Åååh. Så nydelig. Gleder meg til å se flere bilder. <3

    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefint og jeg likte og fargen på veggene :)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  7. Så herlig det så ut og jeg kan tenke meg at dere er glade for å komme i hus... vi planlegger flytting neste helg så vi er spente nå at strøm, kloakk og ventilasjon blir koblet til og fungerer denne uka.

    SvarSlett
  8. Oi, så artig. Veldig flott stue. Likte også fargen på veggen, men det tror jeg at jeg har skrevet før;). Morsomt å se bilder og ser veldig frem til å se enda flere;).

    God lørdagskveld;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  9. kjempe fint:)gleder meg til å se mere:)

    SvarSlett
  10. Så lunt og fint dere har det. Virkelig deilig. Må være en drøm å kose seg i en ny stua nå som der er vinter ute.

    SvarSlett
  11. Så moro å få se hvordan dere har fått det. Synes virkelig du traff blink med de sauebildene dine. Det ble rett og slett lekkert (som resten av stuen). Lykke til med pirket som står igjen, og jeg må si jeg gleder meg til å få se mer av det flotte huset deres! :-)

    SvarSlett
  12. Så kjappe dere er! Morsomme bilder du har hengt opp på veggen. Kult! :) Ser veldig koselig ut vertfall :) Håper å se flere bilder snart ;)

    Ha en fin kveld videre :)
    Klem Anne

    SvarSlett
  13. Lurer bare så veldig på hvor takpanelet er fra, ser ut som v- fas, og det har jeg lett veldig etter nå! Kan du hjelpe meg? På forhånd veldig tusen takk!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bente.
      Husker ikke helt hva de heter. Men de er kjøpt på coop obs bygg. De kan legges på 3 måter, v-fas, skygge og mellomrom. Vi har lagt de helt tett, ble veldig fornøyd =)
      Platene føres også hos Malia, men er veldig mye dyrere der.

      Slett
    2. Så koselig og fint det er blitt hos deg!! Kjære tid! Jeg fant selvfølgelig ut at det ikke finnes hverken coop bygg av noe slag eller Malia der jeg bor i Aust- Agder. Men du vet ikke om flere forhandlere eller kan finne ut hva panelet heter? ;o)

      Slett
    3. Takk Bente =)
      Vi skulle egentlig bestille fra bygg24.no men siden vi var litt treige og byggherre plutselig var klar for å legge taket kjørte vi opp til Trondheim. Jeg mener at det på bygg24 er så si helt likt.
      Her er link:
      http://www.bygg24.no/produkter/takpanel-mdf-skygge-malt-eggehvit.html
      Håper det ordner seg!
      Har du ikke blogg forresten? =)
      Mvh Linn

      Slett
    4. Jeg har ingen blogg, men det virker veldig moro å holde på med! Jeg elsker jo å se hvordan andre har det, og plutselig oppdager jeg løsninger jeg har lett lenge etter!

      Men disse panelene er de folierte? Jeg syntes de lignet litt på en annen bygg24 hadde (Takpanel krystallhvit foliert LDF), fra kronotex muligens? Og går det likevel an å bruke på badet tro? ;D

      Det er bare så vanskelig! Vi skal ha falske bjelker (snekra "kasser") i stue og spisestue, og jeg synes det skal se ut som om der er litt brede "gulvbord" fra andre etasjen over disse. Da passer det best med v-fas isteden for skygge som profil synes jeg. Det ideelle hadde vel vært ekte plank, men...

      Slett
    5. Ja stemmer det Bente, det er LDF platene =) Har ikke fått noe klage på at vi har det på badet, og "godkjenningsmannen" vår er av det strenge slaget ;-) Nå har vi dusjkabinett med tak på alle bad da, siden vi (les: jeg) absolutt skulle ha mdf plater på veggene. Om dere får dusj dampen rett i taket, ville jeg rådført meg med personen som skal godkjenne huset.
      Bygger dere nytt, eller er det oppussing? Bjelker i taket er lekkert. Vi viste ikke at vi fikk det før huset begynte å ta form, så det var en gledelig overraskelse =)
      Ha en fin helg!

      Slett
  14. Takk for tips. Skal ta en titt på aliexpress jeg.... Ellers har jeg allerede hatt leterunder på alt jeg har kommet over av norske og svenske nettbutikker uten hell.... Men er stadig biter som faller på plass, så ordner seg nok dette også... ;-)

    SvarSlett
  15. Kjempe koselig... Gratulerer med innflytning i nytt hjem.
    Gleder meg til å se resten av huset.

    SvarSlett
  16. hei! fantastisk peis! hva heter den? :)
    kaia

    SvarSlett

Tusen takk for hilsen, det gjør meg så glad! =)